Sunday, October 24, 2010

Kata-Kata Hikmah...





  Bila tuan punyer Blog Berbicara....

  • "Senyumam kepada saudaramu adalah sedekah"...Hadis.,jadi ku memohon,senyumlah sahabat2 ku, perbuatan yang amat mudah sekali dilakukan dengan balasan ganjaran pahala yang banyak dari Allah SWT..Allah Huakbar




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lawak Bodoh mlm Bute...hehe

video


                                nikmatilah..'tokke'...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tentang Cinta...





Bila Tuan Punyer Blog Berbicara...



  • Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita
  • Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hapada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...
  • Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakanny
  • Cinta adalah keabadian ... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.







-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kata LUQman al-Hakim.....



Kataku...@2e..


1) Ekutlah kata-kata orang yang bertakwa insyaallah ade berkatnye,,hehe


2) Ede Owg katew, Perbandingan Ilmu Alim Ulama pada zaman dahulu dengan sekarang    
    seperti Sebatang jarum yang dicelup kedalam air laut,  Ilmu Ulama sekarang adalah    
   titisan aer yang jatuh dari jarum tersebut manakala ilmu Alim Ulama dahulu Adalah    
   luasnya seumpama seluas lautan...




                                  Bila tuan Punyer Bl0g Berbicara,,,hehe

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fuu Fuu Fuu.....

---

Bestnya buah nie...

tikus animasi
,,,hehe...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuesday, October 19, 2010

Juragan cuai punca nahas




OPERASI mengangkat bot ekspres  yang karam dinaikkan menggunakan kren bagi memudahkan operasi mencari mangsa yang hilang di Sungai Kelebu, Tatau, semalam.

OPERASI mengangkat bot ekspres yang karam dinaikkan menggunakan kren bagi memudahkan operasi mencari mangsa yang hilang di Sungai Kelebu, Tatau, semalam.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

MurtaDnYa Seorang Artis.....



                                                                                       

          baHayaKah Menjadikan Seorang Artis seBagai Idola......?????? :


                 dUlU..




                                       


     

                    Kini...:





RIANTI berkahwin di gereja di New York.
RIANTI berkahwin di gereja di New York
                                       






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                                   

MetrO Pagie...






MAUT...polis memeriksa mayat mangsa yang maut dalam kemalangan pagi semalam.  Gambar kecil, Foo.
nGeriNyeerrr....


SEREMBAN: “Saya nampak treler menghala ke arah kami dengan laju lalu menarik ibu ke tepi, namun saya terkejut menyaksikan bapa melambung selepas dirempuh treler itu,” kata seorang mangsa kemalangan maut membabitkan sebuah treler dan Proton Saga di Kilometer 252.7 Lebuhraya Utara-Selatan, dekat sini, pagi semalam.
Lew Chin Shiong, 19, berkata dalam kejadian kira-kira jam 5.45 pagi semalam, jiran mereka, Foo Hui Theng, 19, pelajar sebuah kolej, berada di tempat duduk belakang kereta maut di tempat kejadian, manakala bapanya, Liu Ah Gan, 55, cedera di badan dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk mendapatkan rawatan.

“Ketika kejadian, saya, bapa dan ibu Tan Siew Neo, 49, berada di luar kenderaan untuk menolak kereta itu yang rosak. Apabila bapa cuba memasuki lorong kecemasan, kereta itu terhenti di lorong kiri.


“Bagaimanapun, ketika hendak menolak kereta itu, tiba-tiba sebuah treler muncul lalu merempuh belakang kereta dan bapa berada di sebelah kanan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.





Sunday, October 17, 2010

PEtua Awet Mudakan DiriMu...huhu



Muka anda biasanya akan berminyak selepas bangun tidur







  • Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah.
  • Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi 3 kali.
  • Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. Pusingkan jari anda ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.
  • Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

  • Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.
  • Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.
  • Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.
  • Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum tiga teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.
  • Setelah itu lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.
  • Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat.
  • Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan.

  • Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat
  • Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supa diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.
  • Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air.
  • Minumlah setelah setengah jam selepas makan.
  • Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.
  • Amalkan solat tahajud.
  • Sentiasa tenang dan bersikap positif.
  • Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.
  • Maafkan semua orang sebelum tidur.















Kau kata “Aku bercita-cita tinggi untuk jd jundullah!”
Tapi yg kau lakukan “bukan amalan jundullah”

Kau kata “ Kita tak cukup tarbiyyah!”
Tapi kau “tak pernah tarbiyyah diri sendiri.”

Kau kata “Kau benci itu, kau benci ini!”
Tapi yang kau selalu buat “itu dan ini”

Kau kata “KFC, Coke donate kat Israel”
Tapi “KFC yang kau cari, Coke yang kau beli”

Kau kata “Chatting membuang masa”
Tapi itu yang “kau klik mula-mula!”

Kau kata “Adik2, jgn cinta dunia!”
Tapi kau “cari cari cinta dunia.”

Kau kata “Cariklah redha Allah semata-mata”
Tapi yang mula-mula kau cari “ redha manusia”

Kau kata BANYAK..
Tapi kau buat SIKIT..

Mengapa hanya berkata?
Sedangkan buatnya tidak!!!!



APA YANG KAU MAHU  SEBENARNYA..   SAMPAI BILA KAU TERUS NAK SEKADAR BERKATA-KATA? JUJURLAH..JGN MEMBUAT PENIPUAN DLM BERJUANG.



“Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya. “                              As-Saaf (2 dan 3)






Monday, October 11, 2010

CINTA XSEMESTINYER DAPAT DIPEROLEHI



Janganlah kau angkuh melaungkan.. .
Si dia kepunyaan mu ...
Atau kau kepunyaan si dia ...
Kerana hakikatnya.. .
Kita tidak pernah memiliki sesiapa...
Walau sekeping hati seorang insan...
Tidakkah kau sedar...
Hukum alam menyatakan.. .
Mencintai tidak semestinya memiliki?...
Manusia pandai berpura ...
Berlakon di pentas dunia...
Dan bertopeng menutup rahsia..
Tetapi hati...
Tidak pernah berdusta pada empunya...
Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...
Tidakkah kau sedar...
Mungkin si dia melafazkan.. .
Ungkapan cinta pada mu ...
Tetapi hati dan perasaannya. ..
Tidak pernah berniat begitu...
Dia hanya berselindung. ..
Di sebalik sejuta alasan...
Dan kau...
Begitu jujur dan setia mencintainya. .
Sehingga terlupa..
Hukum alam menyatakan..
Mencintai tidak bermakna memiliki..
Sesungguhnya. ..
"Aku tidak pernah memiliki diri mu..."
"Dan kau jua tidak memiliki diri ku."
Mengertilah. ..
Kita sebenarnya kepunyaan..
Yang Maha Esa...
Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita...
Kecuali Dia...
Dia mengasihi hamba-Nya...
Dia memiliki hamba-Nya...
Dan ke pangkuan Dia kita akan di kembali.....








Saturday, October 9, 2010

Sambungan 7_Pengenalan Kepada jeSuS cHRIST...



Mungkin ada pembaca yang masih belum mengetahui apakah ituJesuit.
Jesuitadalah 1 aliran keagamaan di dalam Gereja Roman Katolik ataupun disebut Gereja Rom...
Aliran ni pada zahirnya menjalankan misi keagamaan atas nama Jesus dan Kristian,
tapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu yang amat jahat lagi licik,
lebih2 lagiJesuitadalah antara pembantu yang paling penting dan besar peranannya kepadaLucifer = Iblisdan rakan kongsinyaAl-Masih Dajjal.
Ini keranaJesuitadalah antara elemen penting dalam membangunkan plan besarNew World Orderyang termasuk di dalamnyaFreemasonrydanZionisAntarabangsa.
  
   aku;tapi kan…bukan ke universiti dan gereja tu berasingan,tak campur organisasi ?
    lg pun macammana pulak paderi2 ni bleh transfer ilmu..
    takda nampak pun paderi jadi lecturer dekat mana2 universiti dekat dunia ni…
    dekat kampung sy malaysia lg la xde…paderi kt malaysia kejanyer sembahyang jer     
     kan…?
   Bishop; masa pra-kemerdekaan wilayah2 jajahan eropah seperti kamu….
    pemimpin2 kamu yg memperjuangkan kemerdekaan tu telahBELAJAR DENGAN ORG YG KAMI AJARKAN….
    cuba kamu perhatikan cendekiawan,ahli falsafah,
    ilmuan ygNAMA MEREKA TERPAHAT DI DINDING2 SEKOLAH TU
    apa yang guru2 kamu katakan pada waktu tu?

   aku;apa ek…..yang saya ingat la… dorang tu semua orang yg geliga kepala otak tak ingat dunia,
    dorang tu pengasas ilmu dan dorang tu jadi macam tu sebab wujud perasaan ingin tahu yg sangat mendalam dlm jiwa.

    Bishop;saya pasti apa yg awk cakap itu mesti tercetak di buku2 teks sekolah

   aku;betul….mana pakcik tau ni?
    (peh…dia wt lg kn… ktwa tp cm x ktwa)
   Bishop ;pejuang kemerdekaan lah yang bawa nama mereka supaya di kenalkan kepada kanak2 lg,
    supaya mereka mengagumiANAK MURID KAMI

   aku;kenapa gereja nak mereka respect dengan cendekiawan2 barat?…
    macam pak cik kan ahli gereja,
    kenapa tak bubuh nama pak cik jer kn senang..pak cik jugak yang glamour nti…

   Bishop ;kami tidak mahu mereka tahu ilmu2 yang diajar dari sekolah hingga universiti tu adalah ilmu kami..
    Kami reka keadaan yg menampakkan ilmu itu muncul secara spontan,
    kami mahu mereka rasa ilmu itu seolah-olah bukan datang dari kebijaksanaan agama.

   aku;ish…betul jugak, masa saya sekolah dulu pun saya rasa seperti semua orang mampu kalau ada sifat ingin tahu..cikgu skolah yang ajar.
   Bishop ;sifat ingin tahu itu sebenarnya tidak wujud dalam diri cendekiawan barat…
   KAMI YG RANCANG SUPAYA ANDA BERFIKIR SePERTI ITU..
    Masa kan manusia sedunia yang pelbagai kaum dan agama mahu belajar ilmu di universitijika mereka tahu ia adalah perancangan gereja?

   aku;bunyinya macamgereja ada kaitan dengan zaman penjajahanke atas seluruh dunia macam british,belanda,spanyol,prancis dll…betul ke?
   Bishop ;BETUL….

    (maaf..aku terpaksa rahsiakn nama bishop ni,sbab aku dah janji takkan bagitahu sapa2 kalau dia sudi cerita pada aku..utk keselamatan aku jugak….)
    korang buleh ke tolong aku terjemah apa kata2 jiran aku tur..?

Sebenarnya apa yang dicakapkan oleh Bishop itu adalah Protocol Of Zion No. 4 dan Protocol Of Zion No. 9
Protocol Of Zion No. 4
It is for this reason that we must undermine faith, eradicate from the minds of the Gentiles the very principles of God and Soul, and replace these conceptions by mathematical calculations and material desires.
Protocol Of Zion No. 9
We have fooled, bemused and corrupted the youth of the 'Gentiles' by rearing them in principles and theories whick are known to us to be false although it is that it is that they have been inculcated.






Thursday, October 7, 2010

Bestnya....aaaaaa,,,,brebut ramai2...hek3

Bez giler WooOO....HahahAhaahahahha

sup belut,Fuhhh....sedap giler....

sup belut kat kedai nie paling best
skali yang penah aku mkn...hehe...


jom cuba...memang xnyesal punye,,,patut ajak jalan2
 cari makan join skali neh,huhuhu....


Wednesday, October 6, 2010

Bestnya Makan....hehehehehehe...

GENG2 AKU P MAKAN MALE...
EVEN SKET TAPI BEST GILER....HUHUHU

Tuesday, October 5, 2010

Sambungan 6 _ panjang giler ag,hope bersabar..

aku: saya ada nmpk pak cik kat gereja tu,
         tak nampak macam sembahyang, macam majlis konvo pulak..ada aper ?

Bishop: oh! yang tu…memang mjlis konvo utk paderi baru..dorang yg jubah putih tu    
                JESUIT PRIEST

 aku: sapa tu bunyi macam best jer ? good looking…macam educated jer…
          ( jiran aku senyum sampai ke pipi, cam nk ketawa tapi x ketawa pun)

 Bishop: hmmm…orang islam, 1000 orang ulama Islam baru bersamaan dengan 1 orang JESUIT PRIEST.

   aku: pasal apa pulak?

   Bishop : orang yg pandai, hebat yg ada name nyer di depan mereka professor,doktor dll tu..
    dengan kata2 yg hebat penuh ilmu dan fakta dan teori yg hebat2 tu ADALAH PERBUALAN HARIAN KAMI 700 TAHUN DAHULU
    kemudian kami membuatkan bagaimane mahu hasilkan orang yg seperti professor,doktor dan mereka semua tu…
    Kebijaksanaan mereka tidak akan lari dari tujuan ilmu itu kami hasilkan…
    seluas mana pun ia berkembang ia sebenarnya di bawah tujuan kami, cuma mata mereka melihat ia berubah-rubah…
    ( bishop roman katolik tu sebenarnya seorang jiran saya yang memang ada link organisasi dengan Gereja Vatican dekat Rom.)

SAMBUNGAN 5_MISI GEREJA YAHUDI

Dialog Temubual (Bahagian 1/3):



Pernahkah anda mendengar tentang The Last Pope ?
Pernahkah anda mendengar tentang Pope Roman Peter II ?
Pernahkah anda mendengar tentang Cantus ?
Pernahkah anda mendengar tentang Benidictine Order ?
Di sini saya ingin berkongsi cerita & diharap dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat membuka mata kita tentang apa yang sebenarnya sedang terjadi,
pada masa sekarang & akan terjadi tak lama sahaja lagi…


" 2 minggu lepas semasa saya di New York, USA,
terjadi 1 peristiwa yang telah mem-brainwash-kan saya,
cerita nyer macam ni….."

Semasa saya dan pak cik bersiar2 di kota selepas singgah di sebuah kedai,
pak cik telah tercicir barang yang dia beli,
saya pulak tunggu dia dekat kereta dan terasa nak berak pulak…
tak tahan giler,
nak cari tandas tanya orang ada dekat situ, balon je la kan...
gereja pun gereja la tumpang berak jer…
rupanyer gereja tu ada buat satu ceremony,
ada orang pakai jubah dan topi segitiga,
tengok air muka macam yahudi laknat jer…lantak ar…
Bila sampai rumah pak cik aku,
orang yang pakai jubah setan tu jadi jiran pulak…
selang 2 rumah jer…
2 minggu aku dah spy dan tegur org ni…
takda apa2 pun hidup macam orang biasa jer…
sampai la 1 topik perbualan tu…

beRSAMBUNG............................